donderdag 29 oktober 2015

Mr. Ex


Lieve vriendjes, het is al een tijdje geleden dat ik nog even ben gaan zitten om voor jullie een artikel te schrijven maar vandaag voelde ik toch even hoge nood. Een tijdje geleden kwam ik erachter dat mijn meest recente ex-vriendje, laten we hem vanaf nu 'Mr. Ex' noemen, een nieuwe vriendin heeft. Niet zomaar een nieuwe vriendin, nee, hij is samen met het meisje waarvan ik dacht dat hij mij bedroog. Ja, ik weet het, auwtsh. Een slap in the face en een goeie 'sjot' in de figuurlijke ballen. 


Waarom ik dan nu ineens wel weer een artikeltje typ, heel simpel. Mr. Ex vond het broodnodig om op z'n snapchat-verhaal een foto met haar te zetten en zo curieus als ik dan ook weer ben, ik open dat. Ja, ik weet het, beginnersfout van 'yours truly' maar hoe zou je zelf zijn.  Ik weet ook wel dat we al een tijdje uit elkaar zijn (bijna een half jaar) maar toch doet het ergens nog pjin. Ik wil hem niet terug, absoluut niet maar het feit dat hij toch al zo volledig over mij heen is én dolgelukkig met hààr. Neen, dat hoort niet. 

Tiens, ik heb de indruk dat jullie mijn frustraties misschien niet volledig begrijpen. Laat ik even het verhaal vanaf het begin vertellen. Mr. Ex en ik waren eigenlijk heel de relatie vrij gelukkig samen (of toch zo leek het). We hadden nooit tot zelden ruzie, maakten tijd om elkaar te zien en planden ook al dingen voor de toekomst. We kochten zelfs samen zijn eerste tweepersoonsbed (hij betaalde, ik mocht mee kiezen, voor de duidelijkheid). In ieder geval, alles was koek en ei en zelfs de seks was geweldig. 

Het moment dat het begon mis te lopen, achteraf bekeken, was toen we voor C. (vriendin van mij) haar verjaardag iets gingen drinken. Mr. Ex zat continu met z'n gsm bezig, nogal vies en totaal niet geamuseerd te kijken. C. trakteerde trouwens een rondje, klein detail. Op een bepaald moment werd hij gebeld en hij stond op om op te nemen. Geen probleem, kan gebeuren, doe ik niet moeilijk over. Hij ging eerst een tijdje binnen staan bellen en daarna kwam hij aan de tafel naast die van ons zitten. Continu aan het lachen en het gieren, hij had het duidelijk naar z'n zin met wie hij dan ook aan het bellen was. 

Een tijdje later ging ik naar hem omdat ik het wat onbeleefd vond tegenover C. Hij was toch al wel bijna drie kwartier aan het bellen en ik vond het welletjes. Drie keer raden, hij was boos op mij omdat hij het niet vond kunnen dat ik kwam onderbreken. Het was namelijk serieus. Een vriendin van hem had wat problemen, voelde zich niet zo goed etc. Ja, want dat leidt ik vooral af als hij continu aan het lachen is. Jullie kunnen het je al weel voorstellen, de sfeer was er voor ons een beetje af en een goed halfuur nadat hij stopte met bellen wou hij naar huis. Moet ik er nog een tekening bij maken met wie hij aan het bellen was? 

Een dikke week later was het allemaal vergeten en vergeven, hadden we nog een hele gezellige avond bij hem thuis en hij was oprecht bezorgd om mij wegens bepaalde dingen. (Hier ga ik verder niet op in, haha!) In mijn ogen waren we terug het gelukkige koppel van daarvoor. De week daarna kwam hij naar mij maar er klopte iets niet. Hij had zich strontzat gezopen terwijl ik gaan werken was en was een stukje afstandelijker. Ik zocht er niet teveel achter, een kater doet veel met eens mens. Weer een paar dagen later, kreeg ik een sms. Dat we moesten praten. 

De dinsdag erna was het dan zover, hij kwam naarmee en opende het gesprek met de fijne boodschap: "Ik heb geen gevoelens meer voor u". Dat was dan ook meteen het moment dat hij Mr. Ex werd... 

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten