maandag 17 augustus 2015

Uit de oude doos | One more night and one more time


Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik studeerde in een van de grootste studentensteden hier in BelgiĆ«. Gelukkig ben ik nog net niet dement en kan ik nog al mijn verhalen met jullie delen. Ik vermoed dat mensen zich wel in dit verhaal gaan kunnen vinden. Wie heeft dat nu niet, die ene crush van toen je puberde en nog dacht dat de wereld aan je voeten lag. Wie heeft er nooit van gedroomd om ooit, al was het maar voor een nacht, naast die persoon te liggen. Ik heb die kans gekregen. 

 J. was een redelijk knappe kerel, aangenaam stemgeluid en studeerde geneeskunde. Ik kende hem al jaren en we hadden de nodige, toen nog op msn, gesprekken gehad. Er passeerde in die tijd regelmatig een schatje dit, schatje dacht en ik meen mij te herinneren dat er ook hartjes en "hvj" aan te pas kwam. Mijn jong puberhartje was verliefd maar wel slim genoeg om te weten dat ik geen schijn van kans maakte op meer dan die speciale vriendschap die er tussen ons was.

We werden ouder en groeiden ook uit elkaar. Regelmatig hadden we nog wel eens een gesprek op Facebook en een enkele keer kwam hij ook echt langs. Waar mijn ouders elke keer weer naar uitkeken want in hun ogen was J. de ideale schoonzoon. Te begrijpen, wie wil er nu geen dokter in de familie? Uiteindelijk besloot ik na het zesde middelbaar in dezelfde stad te gaan studeren. Het had niets met hem te maken maar als ik hem daardoor af en toe eens zou tegenkomen, was dit toch erg mooi meegenomen. 

De gesprekken op Facebook werden frequenter en op een bepaalde dag was ik nog erg lang wakker. Wat series, kijken, wat mensen stalken op Facebook, je kent het wel. Tot hij plotseling een gesprek begon. Hij vertelde dat hij net twee cantussen op wodka had gedaan en na een tijdje kwam het gesprek ineens op een sleepover. Voor ik het wist, was het afgesproken en was hij onderweg naar mijn kot. Er ging volgens hem niets gebeuren hoor, daar was hij veel te zat voor. Een meisje moet op alles voorbereid zijn en dus zorgde ik er toch maar voor dat ik tip top in orde was. 

Tegen dat hij bij mij was, had ik al een matras op de grond gelegd omdat ik wist dat hij toch niet met z'n twee in een bed wilde slapen. Ik had al verhalen genoeg van hem gehoord. Toen ik, zo vriendelijk als ik was, op de matras op de grond wilde gaan liggen deed hij teken dat ik naast hem moest komen liggen. En ik ben uiteindelijk ook maar een mens van vlees en bloed en toen hij was begon uit te dagen kon ik toch moeilijk weigeren. Hij was ook niet de eerste de beste, vreemde kerel. 

En zo geschiedde het. Ik had mijn eerste one night stand. De dag erna ging ik zelfs flink naar de les om het tegen mijn vriendinnen te kunnen vertellen. Ik had J. nog gesmst en wat bleek? Door de alcohol meende hij het zich niet meer te herinneren. Hij was namelijk niet blijven slapen omdat hij vroeg op moest. Niet dat ik dat zo erg vond, dan kon ik een sigaretje roken als hij weg was en toch in m'n eigen bed slapen. 

 Tot op de dag vandaag doet hij soms nog altijd alsof hij me niet gelooft. Maakt niet uit, echt niet, ik heb het toch maar mooi gehad. 

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten